عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 14 دی 1400
بازدید : 231
نویسنده : mozhgan

در این مقاله به نحوه برداشتن ارتودنسی یا به اصلاح عامیانه کندن براکت ها و سیم های ارتودنسی خواهیم پرداخت. با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید تا نحوه برداشتن ارتودنسی را با هم مرور کنیم.

مراحل برداشتن ارتودنسی دندان یا حذف براکت ها

به طور کلی برداشتن دستگاه های ارتودنسی شامل 4 مرحله میشود که همه مراحل طی یک جلسه به اتمام میرسند. این مراحل در ادامه توضیح داده شده اند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در بارداری

برداشتن الاستیک های ارتودنسی

 الاستیک ها از جمله اجزای مهم ارتودنسی ثابت هستند و در سایر روش ها مانند انواع ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی نامرئی بکار برده نمیشوند. برای برداشتن ارتودنسی به روشی ایمن و بیخطر، مهم است که ابتدا بیرونی ترین قسمت های دستگاه ارتودنسی را برداشته و سپس به براکت ها و چسب ها برسیم. بخش اول فرایند برداشتن، شامل حذف تک تک باندهای الاستیک و اورینگ ها است.

کشیدن سیم قوس دار ارتودنسی

 متخصص ارتودنسی دندان شما در قدم بعدی روی برداشتن یا کشیدن سیم ارتودنسی که از بین براکت ها عبور کرده تمرکز میکند. یکپارچگی بریس ها در واقع به این سیم وابسته است و با کشیدن سیم، دیگر هیچ ارتباطی بین دندان ها و براکت ها با هم وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... بهترین دستگاه برای ارتودنسی بزرگسالان

برداشتن براکت ها و باندها

 با کشیده شدن سیم ها، نوبت به از بین بردن یا کندن براکت و باندهای ارتودنسی اطراف دندان های پیش میرسد. شاید خیلی ها فکر کنند که سخت ترین مرحله برداشتن ارتودنسی همین کندن و خارج کردن براکت ها است اما حقیقت این است که این کار بسیار ساده است و زمان زیادی هم نیاز ندارد. هرچند که براکت ها با چسب مخصوص به دندان ها چسپیده شده اند اما متخصص ارتودنسی آن ها را به نحوی چسپانده که با اعمال فشار مناسب در یک جهت خاص به راحتی شل شده و کنده میشوند.

تمیز کردن دندان ها بعد از برداشتن ارتودنسی

 با برداشتن براکت ها، بیماران احساس میکنند که دندان هایشان چسپناک یا کثیف است و اساس ناخوشایندی دارند. این احساس طبیعی است زیرا متخصص ارتودنسی هنوز چسپ دندان را برنداشته است و متصل به دندان ها هستند. متخصص با کمک ابزار مخصوصی اقدام به پاک کردن بقایای چسپ ارتودنسی میکند و سپس دندان ها را به روش خود تمیز میکند.

رفرنس





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com